SWINZ, de alles-in-één verzekering, betreedt de Belgische markt

SWINZ logo

 

SWINZ, de alles-in-één verzekering voor millenials en Gen Z, betreedt de Belgische markt

Samen met AXA Belgium, Europ Assistance en Euromex wil de Belgische startup de verzekering vereenvoudigen en toegankelijk maken voor iedereen.

De verzekeringssector telt er sinds kort een nieuwe speler bij. Samen met AXA Belgium, Europ Assistance Belgium en Euromex, lanceert de startup SWINZ voor de Belgische markt een alles-in-één verzekering voor millenials en Gen Z. Een unieke formule in België.

De verzekering eenvoudig maken

België telt ongeveer 1,85 miljoen inwoners tussen 25 en 35 jaar. Een eerste job, een eerste stekje huren, reizen… Van de jonge generaties zijn er zo’n 400.000 mensen op zoek naar een verzekeringsoplossing die beter aansluit bij hun dromen en ambities. Daarom wil SWINZ de verzekeringssector eenvoudig en toegankelijk maken voor iedereen, zodat nieuwe generaties hun dromen kunnen waarmaken met een gerust hart.

1 € per dag

SWINZ biedt een alles-in-één verzekering aan die de belangrijkste noden in het leven van de millenial en de Gen Z dekt: huurder, burgerlijke aansprakelijkheid, reis en bijstand, juridische bijstand, zachte mobiliteit en BOB. De startup lanceert drie basispakketten voor singles, koppels en families in de vorm van een maandelijks abonnement. Dat abonnement kost tussen 29 € en 35 €, afhankelijk van de gezinssamenstelling. Een verzekering afsluiten bij SWINZ kan dus al vanaf minder dan 1 € per dag.

Nieuwe flexibiliteit

De meeste verzekeringen worden vandaag afgesloten via een makelaar. SWINZ wil het beste van de fysieke en digitale werelden samenbrengen in één handige, fygitale app. De startup wil zo de digitale generaties een hand toereiken, én makelaars een handige tool aanbieden om de brug te slaan naar een jonger publiek.

In slechts een paar minuten kan een makelaar een SWINZ polis uitgeven, of kan een klant hetzelfde doen en onmiddellijk verzekerd zijn. Een verzekering afsluiten bij SWINZ gebeurt altijd samen met een verzekeringsmakelaar. Klanten kunnen ook makkelijk hun basispakket in een paar kliks aanpassen of annuleren. Die flexibiliteit is nieuw in de verzekeringswereld.

Elke persoon die het ouderlijk huis verlaat, is verantwoordelijk voor zijn risico’s en verzekeringen. Jammer genoeg zijn veel jongvolwassenen zich te weinig bewust van de onveiligheden in het dagelijkse leven, bijvoorbeeld als huurder, op reis of op verplaatsing. SWINZ is een verzekering ontwikkeld met jongeren en voor jongeren. Zo kunnen ze overdag hun ambities nastreven en ’s nachts op hun twee oren slapen”, aldus Didier Muréna, CEO van SWINZ.

2 miljoen euro opgehaald

SWINZ werd in 2022 opgericht door Didier Muréna, Kim Lauwers en Lorenzo del Marmol. Het SWINZ-team is goed voor meer dan een halve eeuw ervaring in de verzekeringswereld. De startup haalde al 2 miljoen euro op in 2 verschillende investeringsrondes bij privépartners. Voor haar verzekeringsgaranties heeft SWINZ nauwe partnerschappen afgesloten met AXA Belgium, Europ Assistance Belgium en Euromex.

SWINZ is vanaf vandaag beschikbaar. Het pakket met 6 basisdekkingen kost 29 € per maand voor een alleenstaande persoon, 32 € voor een koppel, en 35 € voor een gezin.

Over SWINZ

SWINZ is de alles-in-één verzekering voor de millenial en Gen Z die huurder is. De startup, opgericht in 2022, brengt de digitale generaties en makelaars samen in een handige, fygitale app. SWINZ telt AXA Belgium, Europ Assistance en Euromex als belangrijkste partners. De onderneming haalde 2 miljoen euro op bij privé-investeerders.

Het pakket met 6 basisdekkingen kost bij SWINZ 29 € per maand voor een alleenstaande persoon, 32 € voor een koppel, en 35 € voor een gezin.

Voor meer informatie: https://www.swinz.be/

Gepubliceerd op De Tijd.